Kära mamma

Antingen är de jag umgås med för gamla eller för unga.
Antigen klär jag mig för pojkaktigt eller för konstigt.
Du frågar jämt om läkaren sagt nått om vad de ska göra med mig, när jag ska bli frisk. Mamma jag kan inte bli frisk för jag är inte sjuk.
Hur mycket jag än vill att min autism ska försvinna kommer den aldrig göra det, men när ska du förstå det?
Jag är trött på att höra er prata om min ”sjukdom”, som ni säger.
Jag vet att jag inte är din dotter längre, för det slutade jag ju vara den dagen jag klippte mig korthårig och piercade mig, men kan ni iaf inte försöka förstå?
Allt detta är inte lätt för mig heller.
Kommer jag någonsin duga som jag är åt dig?
Jag vet att du vill väl, men det gör bara ont.
Fast jag älskar dig ändå.

Kommentera

