13 av mina favorit-vampyrfilmer

Tyvärr orkar jag inte skriva några långa beskrivningar, så det blir typ bara en trailer för varje film. Det får ni stå ut med. Filmerna är i bokstavsordning.

30 Days of Night
En stad i Alaska får en vampyrinvasion under en 30-dagarsperiod då det är mörkt dygnet runt.

Cronos
Vad händer om man råkar få tag på en liten gyllene manick vars funktion är att ge ägaren evigt liv i form av vampyrism?

Dracula
Klassisk Draculafilm från 1931.

Moon Child
En film många tycker är töntig, men jag tycker den är vacker och känslomässig.

Noseferatu
Behöver jag ens skriva nått om denna film? Låt inte åldern avskräcka dig?

Priest
En ny vampyrfilm som handlar om en annan värld, en post-apokalyptisk sådan där ett krig utspelar sig mellan människor och vampyrer.

Queen of the Damned
Ja jag vet, de flesta tycker att detta är en skitfilm, men jag älskar den. Vampyrer och rockmusik, vad finns det att inte gilla?😛

Salem’s Lot
Även detta är en av vampyrklassikerna. Det finns en remake på den, men den har jag ännu inte sett.

Shadows of the Vampire
En film om hur de gjorde filmen Nosferatu.

The Lost Boys
Det är nog jobbigt att vara ny i stan, men det blir ännu jobbigare med en stad som har inneboende vampyrer.

Thirt
Koreansk vampyrfilm om en präst som råkar bli vampyr och upptäcker köttet njutningar.

Underworld
Vampyrer och varulvar i krig. Baserat på ett rollspel.

Vampires
A John Carpenter movie, ’nuff said.

2 thoughts on “13 av mina favorit-vampyrfilmer

  1. Sarah skriver:

    Den här kommentaren har inget med inlägget att göra.
    Jag har läst alla inlägg i din blogg (ehe, jag snöar lätt in mig på internetpersoner och läser och tar reda på allt jag kommer över om dem, haha. Hittade iaf din blogg via aspergerforum där jag heter Läslus) och skulle tycka det vore väldigt roligt att få se en bild på dig! Det behöver ju inte vara en ansiktsbild om du inte är bekväm med det, kanske kan du bara visa hur din klädstil ser ut, eller fota och visa hur du bor/hur ditt rum ser ut?🙂

    • chenjiringu skriver:

      Hehe bild på mig finns i forumet. Sök på bilder vill kommenteras så får du syn på mig. Btw så har jag en gästboik, något som många verkar missa😛

Kommentera

