Anemi

Jaha jag har tydligen anemi, blodbrist alltså.
Men inte pga brist på järn som de flesta tjejer som får blodbrist har utan på B-12 och folsyra. Symtom på det hela är bland annat trötthet, stickningar i händer och fötter, kramp, yrsel, nedstämdhet, sämre minne, illamående och aptitlöshet. Och allt det där känner jag ju igen. Nackdelen är att man måste ta det jag fått vid måltid så nu måste jag verkligen äta *suckar* Jaja det är väll värt det och se om jag kommer att må nått bättre. Ska ta nya prover först om en vecka och sen om 1 månad och se om det har blivit bättre.

3 thoughts on “Anemi

Kommentera

