Så gick det…

Det gick bra att träffa LSS-handläggaren.
Jag klarade av att prata och hon var trevlig och förstående.
Med törsta sannolikhet kommer jag få fotsätta i min målerigrupp som daglig verksamhet.
Hon sa även att jag bör tänka på om jag vill ha boendestöd och/eller kontaktperson med.
Hon hade även med sig en kopia på läkarintyget och där stod det att jag fotfarande har borderline/emotionell instabil personlighetsstörning trots att de sa att testerna inte visade på det och att diagnosen skulle tas bort.
Känner mig rätt förvirrad nu.
Jag känner inte riktigt igen mig i Borderlinepersonligheten.
Visst jag är instabil med mycket humörsvägningar men jag måste inte alltid ha folk hos mig, jag tycker ju till och med om att vara själv.
Dessutom är jag inte impulsivt självdestruktiv på samma sätt som det står att de med borderline är.
Och sist men inte minst pendlar jag inte mellan att hata och älska folk.
Men kanske står den bara kvar tills allt med utredningen är kvar och den försvinner sen.

4 thoughts on “Så gick det…

  1. jjjjj skriver:

    Om du vet att du inte har borderline, så har du naturligtvis inte det, bara för någon trott det någon gång och sen skrivit upp det. Det är knepigt med diagnoser. Några kriterier kan passa in i så många diagnoser. Vet du varför du överhuvudtaget fick borderlinediagnos?

    • chenjiringu skriver:

      För att jag har extrema humörsvängningar, är impulsiv, skadar mig, kan inte kontrollera mina känslor alls, har tydligen en vriden självbild och jag försöker ta livet av mig med jämna mellanrum och jag är allmänt kaos. Det som jag inte tycker stämmer med BPD är att det står att folk med BPD vill ha uppmärksamhet dygnet runt och inte klarar att vara själv, att de anser att det är alla andras fel att de mår som de gör oh att de växlar mellan att hata och älska folk… för det är saker som verkligen inte stämmer på mig.

    • chenjiringu skriver:

      Jo jag har hört det. Men tänk om de anser att jag har det ändå? Finns ju de som har båda. Men det finns ju en del jag verkligen inte känner igen i mig själv i den diagnosen, men samtidigt finns det en del jag känner igen. Hmm jobbigt:/

Kommentera

