5 skräckfilmer du måste se

Här är min lista på fem skräckfilmer jag anser att man måste se.

The Innocents
Detta är en svartvit film med en härlig mörk atmosfär. En riktigt härlig spökhistoria, inte alls som Hollywoods blodiga och skrikande spökhistorier. Detta är en film som får de flesta att rysa och känna sig obehagliga till mods. Ett stort plus till den vackra omgivningen i filmen.

The Others
Modern spökhistoria i modern film. Härlig mörk atmosfär även i denna film och en underbar twist på slutet. Nicole Kidman är underbar i sin roll som neurotik mamma på landsbyggden.

In the Mouth of Madness
Vill du se folk bli galna på grund av en bok? Det är i alla fall vad om händer i den här filmen. En film av John Carpenter och helt underbar, eller ja väldigt underhållande i alla fall.

A Tale of Two Sisters
Psykologisk och krypande. Skräck som utspelar sig inom familjen, där man bör känna sig som tryggast.

Suicide Circle
Den här filmen är helt enkelt galen. Antingen älskar man eller hatar den. Jag älskar den. Även denna är psykologisk.

2 thoughts on “5 skräckfilmer du måste se

  1. Emmie _1993_ skriver:

    Av dem har jag bara sett suicde circle, fast jag tycker nog ändå att den fristående tvåan till den är bättre, Noriko’s dinnertable. Asså. Åhh!

    A tale of 2 sisters verkar bra, den blir nog nästa jag ser..🙂 Jag tkr ju att alla One missed call, både japanska och amerikanska, både ettan och tvåan är otroligt bra. Men Cucide Circle serien är iofs bättre än dem.

    Äsh nu börjar jag snöra in mig själv. 😛

    Ha det bra❤

    • chenjiringu skriver:

      Jag tycker att Suicide Circle är mycket b’ättre än Noriko’s Dinnertable..
      A Tale of Two Sisters är en skräckfilm helt i sig verkligen. Finns en amerikansk version också men den suger…. som vanligt.

Kommentera

