25/5-2011 — Dagen då mitt liv tog slut

Det var den dagen som Dino sa ”Jag älskar tyvärr inte dig längre”.
Jaha. Jag borde ha förstått att det skulle bli så här.
Ingen orkar med mig en längre tid.
Ingen orkar med en söndertrasad människa.
Han hittade en bättre variant av mig.
Men hans lycka är viktigast.
Jag får försöka stå ut med att vara olycklig.
Men jag vet inte om jag orkar.
Jag borde ha förstått att det skulle bli så här, för jag började se ljus och hopp.
Han fick mig att känna mig hel, närvarande och trygg.
Han fick mig att se ljus, hopp och känna lycka.
Nu är allt borta.
Jag är som ett naket och ensamt barn i en stor mörk skog full med monster.
”Det finns andra”, får jag ofta till svar.
Men det gör det inte.
Det finns ingen annan som han.
Jag älskar honom, men han älskar inte mig.
Han älskar en bättre kopia av mig.
En som är mer som honom.
En som inte är fullt lika trasig.
Och jag förstår honom.
För vem vill dela sitt liv med en spillra?
Relationer är inte värt det.
Man blir bara sårad, bedragen, utnyttjad eller sviken.
Man får bara sitt hjärta krossat.
Så jag tror jag lägger ner relationsdelen… om jag nu överlever det här.

3 thoughts on “25/5-2011 — Dagen då mitt liv tog slut

  1. Emmie _1993_ skriver:

    ❤ självklart finns det inte andra, inte just nu. Inte här. Inte som är som honom. Men du kommer ta dig igenom det här. Sen kan du se hur du vill göra med relationer. Men inte tänka för mkt på det nu.

    Som jag alltid säger: Jag tror på dig.

    sis❤

  2. jjjjj skriver:

    Jag vill bara skriva att jag tror att jag förstår dig ända in i märgen på den här punkten. Det är ingen man räknar med, som människotrasa, att man inte ska bli värd kärlek. Jag kan ju se att du har en del tillgångar, och jag önskar att du tar tillvara på dem och på dig så mycket du bara kan.

    • chenjiringu skriver:

      Näe särskilt inte med den första människan som någonsin får än att känna sig närvarande. Har haft andra för honom och det har inte varit hälften så jobbigt.
      Hmm vilka tillgångar? Tycker jag suger på typ allt (iaf allt användbart).

Kommentera

