Diagnoser

Träffade läkaren idag.Vi ska träffas en gång till men inte förens i juli för vi hann inte klart med allt.Han har ingen tid innan dess för han är fullbokad för de har för få läkare.Han var i alla fall väldigt bra, förstående och lyssnade och jag fick säga att jag inte visste.Jag fick i alla fall diagnoserna Aspergers syndrom/högfungerande autism och fobisk personlighetsstörning.Fast fobisk ps ska typ tydligen ingå i AS om jag fattade rätt, fast jag kanske fattade fel.Han sa även att jag verkade ha haft kanners/infantil autism som barn men nu passar jag bättre in på AS och han gillar inte diagnosen HFA eftersom den inte egentligen finns utan i princip är synonym med AS.Så egentligen har jag högfungerande autism men det kommer stå Aspergers syndrom på papprena.Fast jag kommer nog säga att jag har HFA. Av det jag har läst känner jag mer igen mig i HFA/Kanners autism än AS.
Känns väldigt blandat, en del av mig känner sig glad en annan del är deppad.
Får se hur det känns senare.

2 thoughts on “Diagnoser

    • chenjiringu skriver:

      Fast jag har inte diagnosen depression. Så sa iaf läkaren. Personer med autism har lättare för att bli deprimerade men uppfyller sällan kriterierna för klinisk depression. Så det är därför antidepp inte har funkat på mig.

Kommentera

