Nya och gamla vänner, muffins och lite vetskap

Så igår hände det grejer. Först var jag till kuratorn, bara en halvtimme så inget direkt som hände. Träffade dock en annan där som jag pratade med som jag gått hos och den personen talade om för mig att vad hon visste och hade sett och läst så verkar jag ha ADHD-I (alltså det som för kallades ADD, fast på gränsen till ”vanlig” ADHD) och högfungerande autism för jag har tydligen inte utvecklats som jag skulle i vissa bitar under de första åren. Det var något jag inte visste och som gjorde mig chockad. Vet inte riktigt hur jag ska känna nu, men självhatet blev ju inte bättre direkt. Just nu känner jag mig mest retarded och hopplös T_T

Men jag träffade i alla fall Elin igår, alltså Malins flickvän, och hon bjöd på fika (tack tack) och vi pratade och kollade runt lite. Det var väldigt trevligt. Senare fick jag även träffa hennes kusin och hon var också väldigt trevlig och det var kul att träffa henne.

Ja vad fikat var är väll inte så svårt att gissa, muffin (morotsmuffin) och latte (islatte, glömde fråga om sojamjölk så jag fick ont i magen sen:/ ).

Kommentera

