Vart ska jag ta vägen?

Igår kväll när jag kom hem hade T. satt upp lappar lite här och var om vad jag gjort för fel.En del av det stämmer andra inte.Det mesta rör städning och han säger att jag inte har uppfyllt det som står på kontraktet, men där står bara att man ska hjälpas åt att städa de gemensamma områdena och det har jag gjort.Men tydligen inte tillräckligt ofta och bra.Så nu har jag tills 1 maj på mig att hitta en ny bostad och jag vet inte hur det ska gå till.Jag har ju frågat soc och psyk om det hela förut men de säger ju att de inget kan göra.Fast mamma skulle ringa de idag, så man får väll se vad som händer.Har inte sovit just nått eftersom jag har haft sån ångest så jag känner mig helt död.

Läkartid har jag fått nu, fast inte förens den 18 maj och sen kommer jag få vänta ca 2 veckor till efter det innan jag kan få någon eventuell diagnos.Tills dess får jag ingen hjälp.Jag orkar faktiskt inte mer och jag vet inte vad jag ska göra eller hur jag ska klara det här.

4 thoughts on “Vart ska jag ta vägen?

  1. ida skriver:

    låter verkligen hemskt – men nu när du har ett datum när du kommer ‘stå på gatan’ med dina grejer så måste väl soc skärpa sej?
    hoppas verkligen du kan få hjälp och inte ger upp o gör nåt dumt impulsartat.
    skickar lite cyberpepp,hoppas det kom fram!

    • chenjiringu skriver:

      Soc kan inget göra, eller jo betala vandrarhem åt mig i max 1 månad. Det de säger att jag ska göra är att fortsätta söka lägenheter och rum på egen hand, vilket jag har gjort i ca 1 år nu utan att ha fått nått.
      Men de som är med i min keramik/måleri grupp har lovat att hjälpa mig och säger att de på nått sätt ska ordna det hela åt mig. Kul att de som inte ska behöva fixa sånt här, det är de som hjälper mig.

      • ida skriver:

        SURT,verkligen😦 skitsamhälle!
        men måste va skönt att veta att du har folk som VILL ställa upp o hjälpa,det dom kan.
        ska hålla tummarna för dej.

Kommentera

