Tankar och sånt

Jaha i morgon, eller ja idag, ska jag till Försäkringskassan igen.Ska träffa min handledare för hon ska ha en intervju med mig till min nya ansökan om aktivitetsersättning.Jag är rätt orolig, för vad händer om jag inte får fortsätta ha aktivitetsersättning?Jo jag kommer få gå till Arbetsförmedligen och försöka hitta ett jobb, men hur ska jag kunna klara det när jag får ångest och blir utmattad bara av att gå till affären.Nej det är inget jag hittar på för att jag är lat, jag skulle gärna plugga eller jobba men det går inte, inte nu i alla fall.Kanske i framtiden om jag får rätt diagnos och hjälp.Mina tester har nu varit klara i 1,5 månad men ännu har inget hänt, inget svar ingenting…eftersom det läkaren sa tydligen var fel enligt min psykolog.Blä!

Jag är less på det här.Jag vill bara vara normal, inte dum och konstig.Vill kunna uppföra mig som alla andra, vill slippa all ångest, rädsla och nedstämdhet.Allt känns så kaos.Visst jag har Dino men jag vill inte ställa för stora krav på honom heller, jag har ju redan slitit ut honom så mycket som den blinda egoistiska kossa jag är.
Hur länge ska det vara så här? Hur länge ska jag orka? Jag vill inte dö men jag orkar inte leva heller. Folk säger att jag ska acceptera mig själv, men hur ska jag kunna acceptera någon som inte passar in någonstans och som bara skadar folk även fast jag inte menar det.

2 thoughts on “Tankar och sånt

Kommentera

