Försäkringskassan och post

Så idag har jag alltså varit till Försäkringskassan.Man måste ju intervjuas när man ansöker om aktivitetsersättning på nytt.Min handledare där kunde inte se hur de skulle kunna neka min ansökan men det är ju inte hon som bestämmer hur det blir.
Hon ska även skicka in en remiss till KomAn som är ett projekt där folk med psykiska funktionshinder får hjälp att komma på vad de vill och sedan få hjälp att slussas ut till skola och jobb. Nackdelen är att jag inte kommer att få gå på keramiken och måleriet när jag går där, i alla fall inte från början för att det måste få ta störst plats. Hon hade även snackat med min psykolog som nu tydligen anser att jag förmodligen har någon form utav autism, jäklar vad hon ändrar sig, blir alldeles snurrig.

När jag kom hem där ifrån hade jag fått post.Ett paket från en kompis i Kananda med slam’s i.En slam är ett litet häfte med frågor som sickas runt till lite olika personer som man svarar på och tillslut skickar tillbaka till personen som skrivit slamen.Det är jätteroligt ^^

Kommentera

