Tvång, kaos, mat och lite glädje

Jag känner mig allt mer tvingad att göra olika saker och jag får allt mer tvångstankar.Särskilt sånna om att ta livet av mig eller att skada någon annan.Jag vet att jag inte skulle kunna skada någon annan fysiskt men jag kan inte sluta se bilder av mig göra det i huvudet.Det känns som att allt bara blir mer och mer kaos fast än det inte borde bli det. Maten känns jobbig med.Blir allt mer kräsen och samtidigt känner jag att jag inte vill äta.Känner mig äckligare, fulare och mer värdelös än vanligt.Jag skulle bara vilja slå sönder mig själv, skära bort allt äckel.Jag känner hur jag blir smått euforisk av bara tanken på att ha sönder hela mig och ta bort allt det fula och felande.Men det får jag inte.Jag måste tänka på Dino, särskilt nu när han mår bättre igen.Jag gillar ju när han blir så här glad och då kan ju inte jag förstöra det och när jag är med honom kan jag putta bort en del med och försöka njuta av hans glädje, låtsas att jag är glad med.

Min tid i måleri och keramik gruppen är dessutom slut så nu försvinner den enda stabila punkten jag haft.Vet inte om jag får fortsätta eller ej.Skulle träffa min handledare på FK idag men det blev inte av för hon var sjuk.

Kommentera

