Hos kuratorn

Så igår var jag alltså hos kuratorn för första gången.När jag först såg henne sjunk hjärtat till halsgropen för hon såg sur och gammal ut.Från början av samtalet verkade det som så också men sen mjuknade hon upp och det slutade rätt bra.Hon gillar katter också.Hon hade flera kattbilder i sitt kontor och när jag såg de så log jag och hon undrade vad jag log över och frågade om det var kattbilderna och jag sa ja.Sen pratade vi lite om katter.Hon frågade mig om min familj och uppväxt och jag berättade att familjen var bra att jag hade kunnat känt mig trygg oftast och vetat att de fanns där men bara inte visste hur eller vad jag skulle berätta.Berättade lite om pappa och hon förstod vad jag fått min autistiska sida ifrån :p Hon verkade tro att jag har någon form av autism och nått mer.Dessutom sa hon att jag hade flera diagnoser redan men det är ju inget jag direkt vet om men jag blev för chockad för att fråga.Får göra det nästa gång.
Hon ska i alla fall se till så att jag får kontakt med soc så att jag kan få pengar medan jag väntar på att Försäkringskassan går igenom min ansökan. Sen sa hon att vad jag än får för diagnos så ska de hjälpa mig med bostad. Hoppas inte Aparna kommer och förstör det lilla glitter av hopp jag har fått nu.

Kommentera

