Psykiatri och kaos

Jaha, var och träffade min psykolog idag och det kunde inte ha gått mycket sämre.Hon missförstår mig hela tiden och jag förstår inte henne (och missförstår henne säkert med).Jag orkar inte rätta henne heller när hon missförstår mig för när jag har försökt göra det så verkar hon bli sur plus att hon inte verkar förstå ändå.
Läkaren som jag hade fått har slutat och ingen vet varför och ingen får tag på honom. Dessutom sa psykologen att de inte alls vet vad jag har och att det inte alls tydligt visade på varken autism eller adhd/add. Medan läkaren hade sagt att det gjorde det/att jag hade det och han verkade ju dessutom förstå mig bra. Aparna tror att det är större risk/chans att jag har schizotyp personlighetsstörning eller schizoaffektiv sjukdom och att mina koncentrationssvårigheter och allt det där beror på ångest och psykosliknande tillstånd/pre-psykos. Det tycker jag låter rätt orimligt. Sen sa hon att om jag har någon form av adhd eller autism så är nog inte det mitt huvudproblem utan det är nått annat. Nu sa hon även att hon inte tror att jag har autism (något hon sagt innan att hon tror att jag har) för att jag är så känslomässig och det är inte folk med autism. Och adhd/add kan jag inte ha för jag uppvisade inga koncentrationsproblem fast när vi gick igenom QB-test resultaten sa hon att det visade att jag har det. Hon snackade en massa om att jag måste ta mitt ansvar, att jag har potential och att jag måste förstå att jag inte är ensam patient när jag sa att det känns som att ingen bryr sig om mig och hur det går för mig. Dessutom om jag inte har någon form utav autism kan jag inte få hjälp med bostad sa hon och förut sa hon att de skulle försöka hjälpa mig på den planen vad jag än fick för diagnos. Utan hjälp från soc och psyk kan jag ju inte få något eget boende och jag klarar inte av att bo så här längre.

Allt känns verkligen bara som kaos och massa besvikelser.Det känns som att hon har tagit det lilla hopp jag hade kvar och kastat ut det och trampat på det.

Kommentera

