Mitt läkarutlåtande

Här kommer nu lite utvalda delar från mitt läkarutlåtande. Kanske en del tycker är lite för privat information men jag väljer ju själv vad jag vill dela med mig av till andra.

”…rejält nedsatt ögonkontakt och emotionell kontakt som förbättras efterhand. Grundstämningen svårbedömd, väs neutral/lätt sänkt.”

”WAIS-III: Varierad profil med flera uppgifter klart över snittet men med vissa svagheter kring förståelse, arbetsminne och snabbhet. Verbalt över snittet. Svårare med abstraktioner. Arbetsminnet klart under snitt. Men duktig och över snittet vad gäller perceptuell organisation och bildkomplettering.”

”Har problem med ordning och struktur samt koncentrations förmåga och uthållighet. Svårt att klara basala vardagssysslor. Sannolikt låg stresstolerans. Vissa problem i social interaktion. Ibland svårigheter med turtagning men också tendens att vara osmidig. Kan säga saker som sårar personer.”

”Aldrig varit välfungerande. Har symptom förenliga med ADD och Aspergers syndrom. Dessa problem livslånga.”

”Diagnos: ADD, aspergers syndrom (susp)”

Lite random kul sak. Tycker det är kul att läkaren har skrivit aspbergers syndrom istället för aspergers syndrom.😛

Kommentera

