Numerologi

Jag har alltid varit intresserad utav numerologi sen jag först kom i kontakt med det. Därför tänkte jag nu lägga upp mina egna tal och dess betydelse. Om du är intresserad kan jag räkna ut dina tal men då behöver jag ditt fulla namn och ditt födelsedatum.

 

Namnstal: 6
Sexor är ansvarstagande, omtänksamma, pålitliga, sympatiska och harmoniska. De försöker alltid att rätta till det som stör harmonin och tar instinktivt hand om äldre, barn, sjuka, skadade och andra som behöver hjälp (inklusive djur). Sexor är även kreativa och artistiska men väljer oftast ett omvårdande yrke istället för ett kreativt eller srtistiskt yrke. Som partner är de öppna, kärleksfulla, generösa och ärliga.

De negativa sidorna hos någon med namntalet sex är att de kan vara för hårda mot sig själva och ibland även offra sig själv för andra. Ibland kan även deras hjälpande insatser mer kännas som att de lägger sig i. De kan även ha svårt med att uttrycka sin egna individualitet och de är dessutom benägna till oro och ångest.

Ödestal: 4
Personer med ödestalet fyra drömmer om att vara en bra medborgare som andra kan se upp till. De vill vara någon som har en plan och någon som ser till att den genomförs i tid.

Personlighetstal: 4
Personer med personlighetstal fyra älskar stabilitet och säkerhet. De följer reglerna då de avskyr kaos och är beslutsamma i det de gör. Problem löser de objektivt och systematiskt men de vill ändå lösa det på ett solidariskt sätt, då solidaritet hjälper till att bygga stabilitet och säkerhet.

De negativa sidorna hos en person med detta personlighetstal är att de kan vara konservativa, envisa och ibland även högmodiga.

Själstal 11:
Folk med själstalet elva är abstrakta tänkare, de dras till det idealistiska och drömmen om en framtida utopi. De delar dessutom gärna med sig av sina idealistiska tankar till mänskligheten. Elvor är inte särskilt intresserade av det materiella och är därför inte så intresserad av att hjälpa mänskligheten på det materiella planet men däremot det spirituella och religiösa planet. Elvor är därför intresserade av wicca, spiritualism, ockultism och liknande områden.

Det positiva med personer med själstalet elva är att de drömmer om och strävar efter ett utopia, den perfekta världen. De är mycket idealistiska och idérika och deras hjärnor är oftast välutvecklade, dock främst inom abstrakt tänkande. Den innre styrkan och trons makt är stark hos dessa individer.

Det negativa hos personer med detta själstal är att de lätt kan bygga upp nervösa spänningar. Detta beror på att elvor är mycket känsliga och känslomässiga och känner inte bara sina egna känslor och eneriger lätt utan även andras och deras omgivnings. Elvor kan även vara oflexibla, opraktiska och hålla fast vid ett svart-vitt tänkande om vad som är rätt eller fel.

Mina egna tankar om talen och dess betydelse

Namnstalet stämer mycket bra. Jag gillar att hjälpa och kan ibland hjälpa för mycket. Jag ställer dessutom oftast höga krav på mig själv. Oro och nervositet är också nått jag har problem med. Jag anser mig som kreativ och jag tror att jag är kärleksfull, generös och ärlig som partner.

Ödestalet stämmer rätt bra. Jag vill vara en person som folk ser upp till, en som de känner har en lösning på problemen.

Personlighetstalet stämmer enbart på en punkt, och det är att jag vill ha säkerhet. Jag älskar harmoni och trygghet och följer oftast reglerna eftersom de finns där av en anledning. Däremot löser jag inte problem objektivt och systematiskt, jag kan nog heller inte kallas för varken konservativ eller högmodig.

Själstalet är nog det jag känner stämmer bäst. Där står det som jag verkligen lever för och tror på, att världen kan bli ett harmoniskt och fredligt drömsamhälle.  Ibland kan jag nog kanske vara för idealistisk och tänka för lite på materiella ting, tex har jag glömt att räkna med pengar för mat flera gånger. Det där med pengar känns inte så viktigt för mig. Jag älskar i princip allt inom ockultism, magi, spiritualism osv. Jag är en tänkare och en drömmare, ibland kanske lite naiv och barnslig till och med, och många av mina tankar är abstrakta… eller ja de flesta faktiskt. Jag har dessutom stark tilltro till tanken och trons makt. De negativa sidorna då? Jodå jag har mycket spänningar i kroppen och jag tror de beror på all stress och ångest. Jag är dessutom väldigt känslig för andras (och mina egna) känslor och energier, det är som att jag suger upp de. Jag kan även vara lite oflexibel i mitt tänkande (tex att har jag fått en idé som jag verkligen tror på så släpper jag inte den vad som än händer) och jag kan nog vara rätt svart-vit i tänkandet med.

Kommentera

