Fritt Måleri, Keramik och en NPF sida

Så, nu har jag varit både på Fritt Måleri och Keramik. Fritt Måleri var rätt kul men det var lite snack där som jag inte gillade och så blev det bråk i keramikrummet bredvid. Keramiken var jättekul ^^ Vi var bara tre personer plus ledaren. Jag gjorde en mindre skål och en miniskål i lergods. Om två veckor ska de vara skröjbrända, glaserade och brända. Jag tummade skålarna, vågade inte testa att dreja än.

Sen har jag även hittat en bra sida om NPF. Den är skriven på engelska men av en svensk och du hittar sidan här. Den är fylld med info och engelskan är rätt lätt.

Kommentera

