Sluta!

Jag är så less på det här. På folk som säger att det finns hopp när det förmodligen ingen finns. De kör med att jag är så ung och att de litar på mig bla bla bla, tror ni inte jag har hört det sen jag var lite och än har det ju inte blivit bättre. Ni säger att jag inte är dum som vill dö om jag får en autismdiagnos men sen går ni på om att man inte måste vara så och att man inte ska tänka så och bla bla bla, det är ju samma sak som att säga att jag är dum som vill dö om jag får en autismdiagnos så sluta ljug. Ni säger att ni bryr er men jag tror att de flesta av er faktiskt inte gör det, det är få som verkligen bryr sig om någon som de inte eller knappt känner. Visst pojkvän och vissa vänner och förmodligen familj bryr sig men resten spelar jag nog knappast någon roll för även om de säger så, för det är något man ska säga, att säga att man faktiskt inte bryr sig är ju inte acceptabelt. Så snälla sluta för ni har faktiskt ingen idé om hur det är att vara mig.

2 thoughts on “Sluta!

  1. ImootosanEmmie skriver:

    Åh.. Jag bryr mig om dig, jag gör faktiskt det. Jag tänker varje dag på hur jag ska samla ihop pengar till stockholmsbiljetterna för att stötta dig när du tycker utredningen är jobbig, och också tankarna inför resultatet. Visst, jag kan tycka att du är lite dum när du säger att du vill dö om du får en autismdiagnos, men jag inser ju också att det är så du känner, egentligen finns det nog inget jag kan säga för att ändra det. Du måste få ha din egen åsikt och kunna erkänna den för andra utan att de vänder ryggen till dig. Jag blir ofta rädd för att förlora dig när du säger så men jag hoppas att du stannar kvar här på jorden hos mig, och att jag kan vara ett stöd för dig under tiden du är här!

    Ta hand om dig sis❤

    • chenjiringu skriver:

      Jo jag vet att du bryr dig och att du inte håller med men låter mig få ha min åsikt. Jag uppskattar verkligen din vänskap. Detta inlägg var mer till andra som inte är lika öppna och förstående som du.

Kommentera

