Mera utredning

Idag har jag gjort ytterligare tester i min NPF-utredning. Det jag påbörjade idag var WAIS-III. Men eftersom det testet är rätt långt måste jag till Carema även på måndag och göra fortsättningen. Det jag gjorde idag var…hmm… leta efter detaljer som saknas på bilder, kodning, ordförståelse, sifferrepetition, huvudräkning, tala om vad som var likheten mellan två saker (ex. stol-bord=båda är möbler), bygga figurer med klossar och se vad för bild det är som fattas i mönstret. Tror det var allt jag gjorde. Jobbigt var det iaf, inte allt utan det var väl bara kodning, sifferrepetiotionen och huvudräkningen som var direkt jobbig. Klossbyggandet var lite jobbigt för jag blev väldigt frustrerad på vissa delar (men jag lyckades iaf bygga alla bilder).

Vill ni veta mer om WAIS finner ni info på svenska här och på engelska här.

Kommentera

