Några ord om mig, Dino och kaos

Jag känner hur mitt kaos fräter på vårat förhållande. Hur länge kommer han att orka? Finns det någon som orkar leva med en KaosPrinsessa? Finns det någon som i längden orkar med mina depressioner, min extrema ångest, mina tvångstankar, min emotionella känslighet och min självdestruktivitet? Kan någon orka med någon som inte kan göra klart något, inte kan fokusera sig, som hela tiden glömmer och slarvar och som inte ens kan klara av vardagssysslor? Kan någon se på nära håll hur sjuk jag faktiskt är och ändå orka älska mig?

Dino har levt med mig länge nu, tillräckligt länge för att ha sett alla mina sjuka sidor men också mitt glada och mer friska jag. Han har sett mig skada mig själv som straff, sett mig skaka av ångest, hört mig rabbla på om mina tvångstankar, sett mig helt avtrubbad i depressionens grepp och sett min panikartade rädsla för att demoner ska komma och ta min själ. Han får dessutom stå ut med vredesutbrott när frustrationen och rädslan sätter fart eftersom det är ilska jag oftast reagerar med. Och jag ser den ständiga stressen han lever med och undrar om han någonsin kan slappna av helt med mig. Jag kan inte förstå hur han kan fortsätta att tro på min styrka när jag hela tiden bevisar min svaghet, Jag förstår inte hur han kan fortsätta att tycka om mig när jag ständigt sviker.

Jag känner mig som en belastning trots att jag inte kan rå för att jag är sjuk. Men jag kan inte styra mina ”utbrott”, bara göra allt för att undvika stress, äta och sova ordentligt. Jag försöker skydda Dino från mitt kaos men han lever med den varje dag och jag gråter när jag ser vad jag gör med honom. Jag trodde verkligen att han skulle orka med det här, han verkar ju så stark. Men det är skillnad på att vara med mig en sommar och året runt. Dino försöker förstå mig och gör allt för att jag ska känna mig trygg och stötta mig, men jag tror inte att han kommer att orka så länge till och jag tror inte att jag kommer att orka se hur mitt kaos fräter på honom. Jag älskar honom för mycket för det.

2 thoughts on “Några ord om mig, Dino och kaos

  1. ImootosanEmmie skriver:

    Åh älsklig. Jag förstår det där du känner.. Jag vet inte riktigt vad man bör känna inför det heller.

    Men jag kommer alltid vara vid din sida syster❤ Och ännu mer så när jag kan ta mig ur den här hålan och flytta lite närmre dig!

    • chenjiringu skriver:

      Jag vet inte riktigt vad han känner inför det jag skrivit för han har läst men han sa inget:/

      Jag vet det❤ Dock är du inte Dino och det är ju han jag helst vill, inget illa menat men jag tror du fattar.

Kommentera

