Mina problem och starka sidor

Så jag tänkte punkta upp mina problem (vissa är saker som andra tycker är problem och inte jag eller som jag inte märkt), det känns lite jobbigt eftersom det blir att blotta mig själv. But here we go!

Svårigheter med att reglera känslor, blir lätt arg, irriterad, rädd och får ångest. Är överlag en intensiv och passionerad person.
Reagerar på småsaker, på ingenting.
Mycket tankar som ändras fort (alltså ”tankeämne” ändras ofta). Snabba tankar
Impulsivitet
Depression
Sömnproblem
Svårt med kompisar och sårar ofta folk utan att jag menar det och ibland förstår jag det inte heller.
Mindre behov av social kontakt.
Vill vara säker på att folk gillar mig innan jag tar kontakt.
Svårigheter med att uttrycka det jag känner eller när jag ska berätta om något jag sett/läst.
Är väldigt känslig för vissa ljus, ljud, lukter och material samt att jag har svårt att mäta avstånd (tror jag), jag kan tex inte fånga bollar utan duckar istället för jag vet inte riktigt när och hur hårt de ska komma.
Dålig motorik, lite iaf.
Naiv (är det ett problem?, iof har blivit utnyttjad en del)
Koncentrationssvårigheter men kan bli besatt i saker har dock ändå svårt att koncentrera mig på det besatta ämnet.
Känner ganska ofta att jag eller omvärlden inte är riktig och att jag inte känner igen min egna kropp/ansikte när jag ser den.
Egen värld, mycket fantasi och kan ibland gå in för mycket i den. (tycker inte jag)
Blir ofta förvirrad och ibland lite paranoid
Envis och vill göra allt på mitt sätt, trotsig särskilt mot auktoriteter. Är även ”besatt” av rätt och fel. (lite svart-vitt tänkande månne?)
Pratsam och pratar fort och högt
Rastlös, måste göra nått jämt särskilt med händer och/eller fötter.
Dålig tidsuppfattning
Dålig på att organisera
Glömsk och slarvig, gör ofta slarvfel och tappar bort saker.
Känner starkt för allt, reagerar lätt på andras sinnesstämning men kan under hög stress bli känslolös (försvarsmekanism?)
Lättdistraherad
Svårt att lyssna när folk pratar.
Skjuter upp ”oviktiga” saker.
Ofta sen och/eller stressad
Oroar mig mycket, är rädd att ses som egoistisk och elak, väldigt känslig för kritik, ber ofta om ursäkt även om det egentligen inte behövs.
Svårt att växla mellan aktiviteter
Dåligt självförtroende men tror ibland att jag kan klara allt.
Vidskeplig, tror starkt på magi och är rädd för demoner (anser inte att det är sjukligt dock)
Självskadeproblematik
Starka känslor av att aldrig få någonting gjort
Mår dåligt av rutiner/scheman, måste ha omväxling för att kunna må bra
Påbörjar mycket men avslutar nästan aldrig
Blir lätt frustrerad och uttråkad
Jag måste göra allt perfekt, blir det inte perfekt duger jag inte och jag blir inte nöjd.
Tvångstankar om döden, självskador och självmord.
Ibland har jag dagar då jag är ännu mer hyper och bara måste göra det jag tänker på just då. (kul för mig men kan vara jobbigt och problematiskt för andra)

Så då går vi till mina bra sidor. Listan är inte riktigt lika lång men det finns en lista.

Kreativ och fantasifull
Gör alltid mitt bästa
Ärlig
Charmig (sägs det iaf)
Passionerad och entusiastisk
Högt IQ (ja jag ska tydligen ha det)
Kan tänka ”outside the box”
Är känslig för andras humör och sinnesstämning.
Har mycket humor
Inte rädd för att ta i.
Snäll och varmhjärtad
Känner ofta på mig saker som visar sig vara rätt.
Är duktig på att lösa olika ordpussel
Har kvar mitt barnasinne.

Jaha det var det. Lämna gärna en kommentar om dina åsikter.

Kommentera

