Första NPF-utredningsmötet

Så idag startade min NPF utredning. Jag hade sen tidigare fyllt i papperstest/skattningsskalor för ADHD och Aspergers syndrom. Jag låg precis på gränsen på båda. På ADHD testet hade jag 123 av 233 (tror jag det var) men jag vet inte vad som var gränsen. På AS testet hade jag 27 och där var gränsen 32, där vet jag inte istället vad maxpoängen var (ok jag kanske inte fyllde i exakt korrekt). Jag har i alla fall inte bipolär sjukdom eller någon psykossjukdom dock har jag tecken på OCD och social fobi och det skulle jag testas lite mer på sen. Det psykologen annars trodde på mest är atypisk autism. Hon sa även att jag verkar väldigt begåvad. Vi pratade faktiskt en hel del idag och allt gick ovanligt bra, känns rätt skönt. Vet dock inte riktigt än hur jag ska reagera på att hon tror att atypisk autism är det som verkar mest aktuellt. Hon sa även att jag förmodligen aldrig kommer kunna jobba/plugga 100% för det verkar som att jag inte skulle kunna klara det.. att pressen och stressen alltid kommer vara för stor för det. Just ja jag hade tydligen glömt en sak, jag har tydligen drag av schizotyp personlighetsstörning med, så nu är det schizotypa, schizoida, depressiva och fobiska drag, jösses alltså. Men som sagt det kan komma att ändras eller tas bort när allt är klart har hon sagt.

På måndag ska mamma dit och svara på frågor om min barndom och inom 7 dagar ska jag dit för att göra något datortest (inte weiss för det ska jag göra sen utan nått annat kortare datortest). Jahapp det var väl allt för nu.

2 thoughts on “Första NPF-utredningsmötet

  1. ImootosanEmmie! skriver:

    Men bra att allt verkar flyta på bra ändå! Nu ska vi fortfarande inte dra några förhastade slutsatser. Det här kommer gå okej!

    Take care lovley sis, I’m so proouud of you❤

Kommentera

