Del ett av utredningen är klar

Då var del ett av utredningen klar, dvs den del om personlighetsstörningar. Nu är det bara det neuropsykiska och bipolära kvar och allt beräknas vara klart i december-januari.

Diagnosen borderline personlighetsstörning är nu struken och klassad som misdiagnosticerad. Istället fick jag personlighetsstörning utan närmare specifikation (UNS) med drag av schizoid, fobisk och depressiv personlighetsstörning (visste inte att det fanns depressiv ps o.O). Så då var i alla fall det klart. Jag har skrivit mer fakta om detta under fliken ”Mina diagnoser”.

Jag blev lite chockad när jag var där för min psykolog snackade inte om borderline en enda gång utan hon verkar ha tagit till sig allt jag sagt om adhd nu :O I alla fall verkar det så, så jag får hoppas på det.

Kommentera

