Jag är otacksam + en bra låt

Idag när jag och Dino var och handlade bestämde vi oss för att äta inne i centrum innan vi gick hem. Han tog sushi men jag var inte riktigt på humör för sushi så jag tog kycklingspett med jordnötssås. Riset och såsen var jättegod men kycklingen var hemsk. Jag fick panik och visste inte vad jag skulle göra för jag hade ju endå betalat 85 kr för maten och jag kunde verkligen inte få i mig den. Dino erbjöd sig att köpa en ny rätt åt mig men jag hade redan fått så mkt ångest att jag inte skulle kunna äta något, så jag satt bara där och grät och skakade. För jag vågade inte klaga för det kändes fel och otacksamt och jag kunde inte få i mig maten. Tillslut vågade jag fråga Dino om han kunde gå bort med maten och fråga om jag kunde få tillbaka mina pengar, vilket jag fick. Men jag känner mig fortfarande dum, elak och skamsen för jag var så otacksam och de fick slänga mat. Jag känner mig verkligen hemsk och stackars Dino fick slänga i sig maten för jag satt där och skakade och hade ångest och bara ville hem. Fan jag är så dum! Hata hata hata!

Men jag har i alla fall hittat en bra låt idag, eller ja jag har hört den förut då den är ‘ending song’ till en anime jag gillar.

Text på japanska och engelska

Kommentera

