Några ord om tamagotchi

Kära tamagotchi jag saknar dig. Vart tog du vägen?

Jag antar att jag inte är ensam om att ha haft en tamagotchi, tyvärr gick min sönder för några år sedan och jag har aldrig fått för mig att köpa någon ny. Nu funderar jag dock på att göra det, men har ännu inte hittat nått som håller mina krav. Kanske är detta bara en ursäkt för att jag ska slippa känna skuldkänslor över att svika min döda tamagotchi (R.I.P.).

Man kan undra hur en sådan simpel och liten elektronisk leksak kan väcka sådana känslor och varför man egentligen tycker att det är roligt. Jag har tyvärr inte bra svar på detta. Men ni som aldrig haft en tamagotchi måste skaffa en och ni som haft en förut får hitta eran gamla eller köpa en ny för jag tycker det är dax att väcka upp trenden igen med dessa söta elektroniska djur.

Kommentera

