Sex olika typer av AD(H)D

Snackade med en tjej på Facebook om ADHD/ADD och hon tipsade mig om en bok (som jag nu tror jag ska köpa) som jag således kollade upp. I den står det bland annat att det finns sex olika typer av AD(H)D, nämligen Combined ADD, Inattentive ADD, Overfocused ADD, Temporal ADD, Limbic ADD och Basal ADD.

När jag läste om den Basala ADDn så var det som att läsa om mig själv, samt lägga till dagdrömmeriet från Inattentive ADD. Ju mer jag läser om AD(H)D desto säkrare blir jag på tanken att jag har det. Lite kul att jag bara för någon månad sedan skulle ha skrattat åt den som påstod något sådant då jag alltid trott att ADHD var ungar som sprang runt jämt och var bråkiga, nu vet jag att så inte är fallet.

Mer om de sex olika typerna av AD(H)D (på engelska)

Kommentera

